Vračilo blaga

Pravica potrošnika do vračila blaga brez navedbe razloga in pouk za potrošnika

  1. Potrošnik ima na podlagi Zakona št. 102/2014 o varstvu potrošnikov pri prodaji blaga ali zagotavljanju storitev na podlagi pogodbe, sklenjene na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov (v nadaljevanju „Zakon“), v skladu s § 7 in naslednjimi pravico do odstopa od kupoprodajne pogodbe v 14 koledarskih dneh od dneva prevzema blaga, če je prodajalec izpolnil informacijske obveznosti po tem zakonu; v drugih primerih se uporablja odst. 2 ali 3 Zakona. Če je predmet kupoprodajne pogodbe več vrst blaga, ima potrošnik pravico do odstopa od pogodbe tudi pred dostavo blaga.

  2. Vračano blago mora biti nepoškodovano, pravilno zapakirano v originalni embalaži z nepoškodovano zaščitno folijo in neuporabljeno.

  3. Potrošnik je dolžan, če želi uveljaviti to pravico, pisno odstopno izjavo osebno dostaviti najkasneje zadnji dan določenega roka na kontaktni naslov prodajalca v njegovem poslovnem času ali jo najkasneje zadnji dan roka oddati na pošto na naslov, naveden v stikih. Uveljavljanje pravice je možno tudi v obliki zapisa na drugem trajnem nosilcu. Potrošnik mora po obvestilu o odstopu od pogodbe poslati ali osebno dostaviti predmet pogodbe, od katere odstopa, skupaj z zahtevano dokumentacijo – npr. originalnim računom, navodilom in drugo dokumentacijo, ki jo je prejel skupaj z blagom – najkasneje v 14 dneh od dne odstopa (§10 odst. 1 Zakona). Kupcem priporočamo, da si za svojo evidenco pripravijo kopijo računa ter da blago pošljejo priporočeno in z zavarovanjem pošiljke. Za odstop od pogodbe lahko uporabite naslednji obrazec: Odstup od kupne pogodbe, v katerem je treba izpolniti najmanj podatke označene z „*“. 

  4. Blaga nam ne pošiljajte z odkupnino – pošiljke ne bomo prevzeli.

  5. Upravljalec spletne trgovine bo vrnil plačano kupnino za blago / storitev, vključno s stroški dostave v skladu z § 9 odst. 3 Zakona št. 102/2014 ter tudi stroške, ki so dokazljivo nastali z naročilom blaga in z dostavo obvestila o odstopu od pogodbe. Vendar prodajalec ni dolžan vrniti denarja, preden mu ni dostavljeno vrnjeno blago ali preden potrošnik ne predloži dokazila o pošiljanju blaga — to ne velja, če je prodajalec predlagal, da blago prevzame osebno.

  6. Stroške vračila blaga nosi potrošnik.

  7. Pravica do odstopa od pogodbe se ne uporablja za blago in storitve, ki so določene v § 7 odst. 6 točke a)–l) Zakona št. 102/2014.

  8. Potrošnik nosi odgovornost za vsako zmanjšanje vrednosti blaga, ki je nastalo zaradi uporabe, ki presega obseg potrebnega za ugotovitev funkcionalnosti in lastnosti blaga.